טיפים לבחירת עו״ד עובדים זרים

תחום עריכת הדין מתפרש על פני מגוון עצום של התמחויות. המשמעות היא שכל עורך דין יכול לבחור לעצמו את תחום ההתמחות המרגש אותו, כמו למשל העסקת עובדים זרים, ולייצג את הלקוחות הזקוקים למיומנות, לניסיון ולמקצועיות שלו בתחום הספציפי.

עורך דין מומחה לעובדים זרים מתמחה לא רק במתן ייעוץ חיוני למעסיקים באשר למחויבויות שלהם כלפי העובדים הזרים, על פי החוק, אלא מתנהל בשמם מול רשות ההגירה והאוכלוסין, החל מקבלת אישור העסקה וכלה בקבלת אשרת עבודה לעובדים הזרים.

בכול עת שאתם זקוקים לשירותיו של עורך דין, יש כמה טיפים בסיסיים שיוכלו לעזור לכם לבחור נכון:

• תמיד לבחור באיש מקצוע בעל מוניטין ומנוסה
  • לבחור בעורך דין שמתמחה בתחום הספציפי שלכם
  • להבטיח שעמלת עורך הדין מתאימה לתקציב שלכם
  • לבחור בעורך דין מקומי שעובד באזור שלכם
  • לוודא שיש כימיה ביניכם לבין עורך הדין

במה עוסק עורך דין המתמחה בהעסקת עובדים זרים?

• ענפי התעסוקה שרשאים להעסיק עובדים זרים

יש כמה ענפים שבהם החוק מאפשר העסקה של עובדים זרים, כמו: סיעוד, חקלאות ובניין. יש גם חוקים נפרדים להעסקת עובדים פלסטינים, או להעסקת עובדים זרים מומחים. משום כך חשוב מאוד להפקיד את המשימה בידיו המנוסות של עורך דין בתחום.

מעורבות עורך הדין לא מסתיימת בקבלת אישור העסקה ואשרת העבודה. למשל, אם בהמשך תרצו להעביר עובד זר בחקלאות למעסיק אחר, או אם תרצו להאריך את רישיון העבודה של העובד הזר שלא בתחום הסיעוד – עורך הדין הוא איש המקצוע המתאים ביותר לנווט את דרככם בסבך הבירוקרטי הכרוך בהעסקת עובדים זרים בישראל.

• קבלת היתר להעסקת עובדים זרים

עורך דין בתחום מכיר היטב את החוק להעסקת עובדים זרים. והוא יגיש בשמכם לרשות האוכלוסין וההגירה את הבקשה להיתר ההעסקה.

אם אתם מעוניינים בהעסקת עובד בסיעוד, לאחר שתקבלו את ההיתר, יהיה עליכם להירשם בלשכה פרטית להשמת עובדים זרים בסיעוד. הלשכה הפרטית מטפלת בבקשה ובסופו של דבר מנפיקה את אשרת העבודה (אשרה ב׳1) לעובדים הזרים.

• זכויות העובדים הזרים

העובדים הזרים המועסקים בארץ זכאים למספר זכויות תעסוקתיות, סוציאליות ואישיות, שרובן מקבילות לזכויות שמקבלים עובדים שכירים בישראל. בנוסף, בגלל מעמדם המיוחד של העובדים הזרים בישראל, הם זכאים גם לכמה זכויות ייחודיות שמטרתן להסדיר את השהייה שלהם בישראל.

כאשר אתם מתכננים להעסיק עובד זר, שכירת שירותיו של עורך דין מומחה בתחום תבטיח שאתם מעסיקים את העובד הזר באופן הוגן ועל פי החוק.

כמעסיקים, יהיה עליכם להבטיח את תנאי ההעסקה של העובדים הזרים, כגון:

• לדאוג לחוזה עבודה לעובד הזר.
  • להקפיד על תנאי ההעסקה של העובד הזר:
    • מגורים הולמים
    • ביטוח בריאות